A Digimon Battle Card Game gondolom sokak szmra ismers, a Tamers-bl legalbbis biztosan. n kezdetben semmit nem rtettem, de aztn rjttem, nem is olyan bonyolult, mint amilyennek ltszik. Egy dologtl flek csak, hogy a szablyok, amiket ide lerok, nhol hibsak vagy hinyosak lesznek... Ha valakinek brmilyen szrevtele van, rjon e-mailt, s kijavtom. Ht akkor lssuk az amcsi jtkot.
Az egsz a megfelel pakli sszelltsval kezddik. Ez mindenkpp 30 lapos kell, hogy legyen. Lehetleg tartalmazza egy (vagy akr tbb) Digimon fejldsi sort, s termszetesen az talakulshoz szksges dolgokat (pl. Digivice-ok, DNS szrnyeknl a kt alkot Digimon, errl bvebben ksbb). s persze nhny Option krtya is jl jhet, br sszellthatod csupn Digimonokbl is a paklit, ami szerintem nem a legjobb tlet...
Miutn ez megvolt, kezddhet a jtk. Mindkt jtkos 1000 letpontrl indul (szerintem), s kirak maga el egy Rookie szint Digimont.

A bal fels sarokban van a Digimon harci tpusa. Ez hromfle lehet, piros alapon kr, zld alapon ngyszg, srga alapon rombusz. Azrt fontos, mert az ellenfl ezzel a tpus tmadsval tmad a mi szrnynkre.
Ettl jobbra vannak a Digivltozshoz szksges adatok. Ez lehet:
- Krtyadobs: Bajnok Digimonok fejldnek gy, ilyenkor az "Offline XY Card" felirat olvashat. Amennyi a szm az XY helyn, annyi krtyt kell kidobni az Online paklinkbl a Rookie Digimon tvltozshoz.
- Digivice: az adott szn Digivice vagy D-Power szksges a Digivltozshoz, Champion vagy Ultimate szrnyeknek.
- DNS: a krtyra rt Digimonok egyeslsvel jhet ltre az Ultimate vagy Mega szint Digimon.
Itt mellesleg lehet ltni a krtya sorszmt, majd az egsz alatt a Digimon nevt, s egy kpet rla. A kp httrszne jl jhet, ha van a pakliban nhny Field krtya (ezek arra jk, ha a Rookie leend Champion szintje azonos httrsznnel rendelkezik, mint a Field krtya, nem kell eldobni krtyt a Digivltozshoz). De a legfontosabb mez ezek alatt helyezkedik el: ez tartalmazza a tmadsokat.
Minden Digimonnak hromfle tmadsa van egy krtyn, egy Defend (Vdekezs) nev, ez a leggyengbb. Van egy kzepesen ers rtk, s persze a legersebb tmadsa. Vannak Digimonok, akiknl az utbbi kett ugyanolyan rtk. A tmadsoknak szneik vannak, ha az ellenfl harci tpusa pl. piros, akkor Gomamon a piros tmadst hasznlja, ami sajnos a leggyengbb. Ezen ksbb vltoztathatunk Force FX krtyk segtsgvel (ezek Option krtyk, amik segtsgvel azt a tmadsunkat hasznljuk, amilyen szn a Force FX).
A tmadsoktl jobbra lv mez is fontos lehet, ide van lerva elszr a Digimon Faja, majd Tpusa, esetleg Specilis kpessgei (szs, ss, Harc, Repls) s Specilis hatsai. Vannak szrnyek, akik nem rendelkeznek Specilis dolgokkal, de vannak akik tbbel is.
Az utols sorban van az eredmnyjelz. Ha a Digimonunk nyeri a csatt, meg kell nzni milyen szint ellenfelet gyztt le, s aszerint levonni pontokat a msik jtkos letpontjaibl (pldul ha Gomamon legyz egy Ultimate Digimont, ellenfelnk mnusz 300 pontot veszt). Aki elszr ri el a nullt, az a vesztes.
A krtya elemzse utn vissza is trnk a jtk menethez... Eddig ugye annyi trtnt, hogy van egy Rookie Digimonunk. Most a kppel lefel fordtott, jl megkevert Online paklinkbl hzunk t lapot, s a keznkben tartjuk. Ha vannak Option krtyink, maximum hrmat lerakhatunk a Digimon al, kppel lefel fordtva. Ha van brmilyen Digivltozshoz szksges dolgunk, vagy magasabb szint Digimonjaink, lerakhatjuk a Rookie szrnynk mell balra (Digivolving Zone), br nem ktelez.
Az ellenfelnk is megteszi ugyanezt, s kezddhet a csata. Aki akar Digivltozik, de ilyenkor az sszes olyan lap, amire nincs szksge a Digivolving Zone-bl, kidobdik az Offline pakliba (ez valahol a Digimon mellett jobbra van, s ide kerlnek a hasznlhatatlan vagy Offline-olt lapok). Mindig a Digivltozs az els, csak utna jn az Option krtya hasznlat. A lefordtott hrom lap kzl akrmennyit hasznlhatunk, de kvetni kell a rajta lv utastsokat (valamelyik pldul csak egy bizonyos szinten hasznlhat, vagy aktivlshoz el kell dobni lapokat, stb.).
Ha mindketten vgeztek, megszmoljk, ki hny ponttal tmad. Akinek az rtke nagyobb, gyz, a vesztes levonja az letpontokat, s kezddik minden ellrl (a legyztt Digimonnak vissza kell vltoznia Rookie szintre). Ha a keznkben maradt lap, nem kell tt hzni, csak kiptolni, hogy annyi legyen. A hasznlt Option krtyk pedig kidobdnak, ha nincs rjuk rva, hogy meddig maradhatnak a harcmezn. Amik lefordtva vannak, maradnak amg nem hasznljuk ket.
Rviden ennyi, hogy milyen paklit vagyunk kpesek knnyen hasznlni, s hogyan gyzhetjk le vele minl egyszerbben s gyorsabban ellenfelnket, neknk kell kitapasztalni. n azt javaslom, ne mindig ugyanazokkal a Digimonokkal harcoljatok, gy izgalmasabb a jtk. Az egszhez nem kell ms, mint egy kis logika, szerencse, meg persze angoltuds... :) |